...
IKEAs kaffeemballage vinder designpris

IKEAs kaffeemballage PÅTÅR har vundet prisen som bedste emballage i kategorien ikke-alkoholiske drikke ved The Dieline Award 2017 i USA. Det nye design er et resultat af en ny emballagestrategi i IKEAs svenske fødevaresortiment, som skal betone det svenske på en legende, tydelig og varm facon.
 
Kommunikationsafdelingen hos IKEA Food har udviklet en ny strategi for emballagedesign, som skal invitere over 650 millioner årlige madgæster i IKEAs restauranter på en oplevelse af Sverige. Emballage er udviklet i samarbejde med BAS ID, som er et svensk design- og varemærkebureau.
 
–  Vi har skabt en legende og innovativ kombination af design og storytelling. Emballagen viser en tydelig sammenhæng mellem maden og dens oprindelse med et glimt i øjet, siger Marie Wollbeck, kreativ direktør hos BAS ID.
 
Emballagen er vigtig i positioneringen af IKEAs varemærker og sortiment. Opgaven er at fortælle en historie o svensk madkultur.
PÅTÅR understreger fx vigtigheden af, at man giver sig tid til at drikke en kop kaffe sammen. Andre produkter fortæller historier om ”Allemandsretten” og andre svenske begreber.
 
– Vi er utrolig glade for, at PÅTÅR har vunder The Dieline Award 2017. Vi er stolte over vort sortiment, og at vi gennem emballagen kan dele inspirerende og ærlige historier om svensk madkultur, siger Kajsa Sjödahl, Commercial Communication Manager hos IKEA Food Services AB.


SØREN WINSLØW

Editor & Ad Sales Denmark
SØREN WINSLØW
soren@packnews.com

Publiceret: 2017-05-08

TAGS (Bemærk! Klik på en tag for at få flere artikler frem inden for området!)

Packnews Sponsors
Packsuppliers
Search and find, who delivers what to and from the packaging industry.


FØLG OS PÅ TWITTER
BO WALLTEG HAR ORDET
BO WALLTEG HAR ORDET
KALENDER
KALENDER
Find de vigtigste messer og begivenheder i emballagebranchen!
FØLG OS PÅ FACEBOOK
 
RPC